Este necesitatea actualizarea legislatiei privind publicitatea medicamentelor OTC in Romania. Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie (RASCI) propune extinderea publicitatii digitale pentru aceste medicamente in cadrul legislativ existent, intr-un ‘mod controlat si sigur’, pentru a proteja si informa corect consumatorii si pacientii.
“In contextul cresterii exponentiale a utilizarii internetului si a retelelor sociale in viata cotidiana a pacientilor si consumatorilor din Romania, integrarea acestui mediu in strategia de comunicare si promovare a medicamentelor OTC este esentiala. Promovarea medicamentelor OTC in mediul digital este nu doar o adaptare la realitatile moderne, dar si o oportunitate de a oferi pacientilor si consumatorilor romani acces la informatii corecte si verificate, contribuind astfel la educarea si responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, presedinte RASCI, potrivit unui comunicat de presa.
Propunerea RASCI vizeaza modificarea OMS 194/2015, care in prezent interzice publicitatea medicamentelor OTC pe retelele de socializare si pe alte platforme online.
Printre principalele modificari propuse se numara:
• implementarea unui sistem unitar de reglementare, inspirat din modelele altor state membre UE, precum Italia, care sa asigure promovarea corecta si evitarea practicilor inselatoare;
• dezactivarea optiunilor de interactiune publica (comentarii, evaluari, distribuiri) pentru a proteja integritatea materialelor publicitare;
• elaborarea unui ghid specific de instructiuni adaptat fiecarei platforme digitale, care sa asigure claritate si coerenta in promovarea medicamentelor OTC, dar si sanctionarea corespunzatoare a oricaror abateri.
Etichete: publicitatea medicamentelor OTC, medicamente fara prescriptie