Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private (PALMED) solicita introducerea unor criterii de performanta clare si masurabile pentru evaluarea constanta a personalului medical, in contextul cresterii salariale cu 20%, aplicata din luna martie angajatilor din sanatate, potrivit unui comunicat al organzatiei.
“Salutam masura de crestere a salariilor si ne dorim ca implicatiile ei sa fie sustenabile. De aceea, propunem o serie de solutii complementare, care sa sprijine acest demers. Cu precadere, discutam despre stabilirea unui set de criterii si indicatori clari de performanta, care sa stea la baza acestor mariri salariale. Aceasta solutie se va reflecta astfel si in calitatea actului medical, avand un beneficiu si pentru pacienti. Dat fiind faptul ca peste 80% din totalul cheltuielilor unui spital public sunt reprezentate de costul cu salariile, propunem stabilirea unor criterii de performanta clare si masurabile, pentru evaluarea constanta a personalului medical. Astfel, cresterile salariale ar trebui aplicate doar in baza evaluarii indicatorilor de performanta setati, generand un impact bugetar mai mic decat estimarea actuala, de 1,3 miliarde de lei.”, a precizat Cristian Hotoboc, presedintele PALMED, citat in comunicat.
Potrivit furnizorilor de servicii medicale private, aplicarea criteriilor de performanta pentru personalul medical reprezinta si o transparentizare, nu doar a calitatii actului medical, ci si a modului de distribuire a sumelor incasate din contributiile la sanatate platite de populatie. In acest context, reamintim faptul ca, potrivit statisticilor generate de formularul de feedback al pacientului, din decembrie 2016 si pana in prezent, 20% dintre pacienti se declara nemultumiti sau foarte nemultumiti de calitatea serviciilor medicale oferite in spitalele publice.
Totodata, PALMED mai precizeaza ca decizia privind politica salariala poate, totodata, genera un val de nemultumire si ingrijorare in randul profesionistilor din sanatate, in special in randul medicilor de familie si al celor din sectorul ambulatoriu, mentinerea valorii punctului pentru aceste categorii fiind inca incerta, bugetul actual acoperind cheltuielile doar pana la jumatatea anului in curs. Mai mult, agenda de lucru a autoritatilor implicate in acest proces nu presupune actualizarea tarifelor, astfel incat serviciile medicale sa fie decontate la valoarea lor reala, solicitare pe care PALMED a formulat-o constant si a carei nerezolvare afecteaza atat segmentul privat, cat si pe cel public.
“Consideram ca se impune o abordare echitabila, care sa asigure sustenabilitatea sistemului medical. Este esential sa recunoastem si sa valorizam rolul crucial pe care il joaca medicina prespitaliceasca, in mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate a populatiei, deservind, in acelasi timp, obiectivul consolidarii segmentului, cu scopul de a promova politici eficiente de prevenire, acces la metode de diagnostic adecvate si in timp util, precum si tratament corespunzator.”, mai transmit furnizorii de servicii medicale private.
Etichete: servicii medicale private, performanta personalul medical, evaluare personalul medical, PALMED